sobota, 14 lutego 2015

#12 Jay Crownover "Zaryzykuj ze mną cz.1"





Jay Crownover urodziła się w Kolorado. Kocha swoje miejsce zamieszkania. Pracowała w barach i obserwowała różnorodne relacje pomiędzy kobietą, a mężczyzną. Lubi pisać powieści New Adult.





Czasami coś musi się zmienić, ponieważ nie może dłużej zostać takie samo.

Ayden Cross to przepiękna brunetka z długimi nogami. Przeprowadziła się ze swojej rodzinnej miejscowości do Denver, aby zacząć studia i rozpocząć lepsze życie. Poznaje nowych ludzi, nowe otoczenie. Zyskuje zaufanie innych.
Mija pewien okres czasu, a Ayden nadal dzielnie wypełnia swoje codzienne obowiązki. Studiuje, jest aktywna fizycznie. 
Razem z najbliższymi przyjaciółmi tworzy zgraną paczkę. Niby życie bez skaz, ale jej najbliżsi znajomi zauważają, że dziewczyna nigdy nie wspomina o swojej przeszłości. Co może ukrywać?

Jet Keller to wokalista heavymetalowego zespołu Enmity, występującego głównie lokalnie. Posiadacz własnej wytwórni muzycznej, pomagającej młodym, wchodzącym dopiero na rynek muzyczny, zespołom. Typ mężczyzny chodzącego w obcisłych rurkach i posiadającego wiele kontrowersyjnych tatuaży na swoim ciele.

Dwa całkowite przeciwieństwa. Niczym ogień i woda, noc i dzień, czerń i biel, zło i dobro. Dzielą ich dalekie horyzonty. A jednak coś ich przyciąga. Magnez, przyciąganie ziemskie? A może napięcie seksualne? Miłość?

Trudno odpowiedzieć, ponieważ.. oni sami nie wiedzą. Nie potrafią odczytać własnych uczuć. Gubią się powoli. Dlatego postanawiają dążyć do tego małego kroczkami, ale tak naprawdę sami nie wiedzą do czego.

Spotykają się z paroma przykrymi sytuacjami, niespodziankami. Nie zdają sobie sprawy, że sekrety, które tak dzielnie trzymają w sobie, właśnie ich podzielą. 

Zacznijmy może od tego, że książka "Zaryzykuj ze mną" jest 2 częścią cyklu "Naznaczeni mężczyźni". Tak, niemądra ja, nie przeczytałam pierwszego tomu, bo dowiedziałam się o nim  dopiero po skończeniu właśnie recenzowanej książki. Nie wiem jak ja mogłam nie zauważyć tego na okładce lub stronie internetowej, nie wiem.

Jednak serce mi ulżyło, bo dowiedziałam się, że każdy tom opowiada o innej historii. Znaczy.. nie do końca innej, bo te opowiadania krzyżują się ze sobą, ale są o innych osobach. Tak, więc pierwszej części cyklu, czyli "Buntownik" nie przeczytam, bo po prostu wiem co się tam wydarzy.

Jeszcze taka mała dygresja. Książka w oryginalne nie jest podzielona na dwie części, tak jak to jest w tym naszym, polskim wydaniu. Nie będę się na tym zbytnio rozpisywać. Zadam tylko pytanie: DLACZEGO?

Wracając do samej książki. Wypadła.. słabo. Spodziewałam się takiej miłości szarej myszki i szkolnego mięśniaka. Wielkiego uczucia, które z punktu widzenia innych osób, jest zakazane. Takiej chemii, którą wspólnie wyczuwają, ale wiedzą, że nie mogą z niej skorzystać, bo to jest "złe". Wyszło troszkę inaczej.

Główna bohaterka Ayden, troszeczkę irytuje mnie swoim ciągłym wypominaniem, że "och, oni mnie lubią, a tak naprawdę nie wiedzą jaka byłam w przeszłości". Ciągle jest wałkowane o jej niby "wielkiej i złej" przeszłości. Okej, wystarczy napisać o tym raz lub dwa, a czytelnik przyjmie to do świadomości.

Fabuła, a co dopiero samo zakończenie nie dały jakiejś nutki tajemniczości do historii. Można by rzec, że książka opowiada o przeciętnej studentce, która ma swoje tajemnice, jak wielu z nas i jej życie, dzięki przystojnemu facetowi odbiega lekko od wcześniejszej monotonności. 

Po prostu to krótka książka na relaks, odpoczynek. Niedzielny wieczór.
Nie wiem, czy zakupię drugi tom. Jak na razie, mam po prostu na półce lepsze pozycje do czytania.

Ocena książki: 4/10

"Popełniłam mnóstwo błędów, zrobiłam wiele złych rzeczy, lecz w końcu byłam na właściwej drodze."

Wydawnictwo: Amber
Data wydania: 24-06-2014
Liczba stron: 235

P.

Książka ta bierze udział w moich wyzwaniach na rok 2015:
- "Przeczytam tyle, ile mam wzrostu"
Cel: 172 cm
Książka "Zaryzykuj ze mną cz.1": 1,5 cm
Aktualny stan: 5,4 cm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz