poniedziałek, 22 grudnia 2014

Liebster Blog Award




Zostałam nominowana do Liebster Blog Award przez Paulinę z bloga Regał na poddaszu (link). Bardzo Ci dziękuję za pamięć, uwagę i każdy komentarz. To bardzo miłe :)


1. Twój ulubiony gatunek książek?


 Tutaj chyba nie muszę wiele mówić. W tej kategorii zdecydowanie wygrywa fantastyka.

Jednak czytam wiele gatunków. Jedyne z czym się jeszcze nie zmierzyłam to kryminały. Jak na razie do mnie nie przemawiają. Choć mam nadzieję, że to się zmieni.




2. Ulubiona forma wypoczynku (oprócz czytania)?



Wydaje mi się, że to po prostu siedzenie na fotelu, przy kaloryferze i bezczynne nic nie robienie. Troszkę lenistwa nikomu nie zaszkodzi :)







3. Ulubiony autor/autorka?




Tahereh Mafi. Potrafi tak pięknym, literackim słowem opisać ból, miłość i inne uczucia. Coś fenomenalnego. Wielokrotnie złamała mi serce, a potem znów je sklejała, choć rozsypane było na miliony kawałeczków.







4. Jakie jest Twoje największe marzenie?


Chcę jechać na koncert ulubionego zespołu, przeprowadzić się do miasta, zwiedzić świat, ale tym największym marzeniem jest po prostu mieć spokojne, ułożone życie. Aby nie musieć zamartwiać się każdą błahostką i móc ciągnąć z życia jak najwięcej.





5. Czy masz jakieś zwierzątko?




Miałam psy, koty, króliki a nawet papugi. Aktualnie nic nie posiadam.







6. Ulubiona seria książek?

Mogłabym dać tutaj "Dary Anioła" Cassandry Clare, ale nie przeczytałam dwóch ostatnich części. Też chciałabym dać trylogię "Ostatnia Spowiedź" Niny Reichter, ale aktualnie czytam trzecią, ostatnią już część.
Dlatego postawię na "Igrzyska Śmierci" Suzanne Collins. To chyba żadne zaskoczenie.




7. Czym kierujesz się przy kupowaniu/wypożyczaniu książek?


Na początek małe sprostowanie. Z bibliotek wypożyczam tylko lektury. Książki zawsze kupuje, bo uwielbiam to uczucie, że są moje, stoją na mojej półce i tylko kiedy mi się zachce, mogę do nich wrócić.
Przede wszystkim na początku kieruje się okładką. Tak, wiem. Tak się nie powinno robić. Ale jak już z dużej odległości widzę przepiękną okładkę tylko myślę "Już jesteś moja". Nawet bez znajomości tekstu zawartego na tylnej okładce, po prostu ją kupuję.

8. Ulubiona piosenka.

Bez dwóch zdań.



9. Wolisz czytać rano czy wieczorem?


Zdecydowanie wieczorem. Wtedy wszystko się zmienia. Wyczuwa się te emocje płynące bezpośrednio z książki.





10. Używasz zakładek? Kolekcjonujesz je?


Zawsze używam zakładek. Uwielbiam je. 
Mam schowane te, które zazwyczaj, są w książkach jak przyjdą do mnie z internetu. Księgarnie internetowe zawsze jakoś tak plusują u mnie za dodanie zakładki.






11. Gdybyś otrzymała Zmieniacz Czasu i mogła się cofnąć w czasie, gdzie byś się przeniosła i co byś zrobiła?



Chciałabym być niewidzialna i móc śledzić miłość moich rodziców i dziadków. Zobaczyć jak oni radzili sobie w moim wieku, jak u nich wyglądała miłość. Czy różniła się od miłości dzisiejszych młodych ludzi?







Ja natomiast nominuję blog:

http://martamags.blogspot.com/


Pytania:


1. Książkowe odkrycie tego roku?
2. Jakie posiadasz plany na Sylwestra?
3. Jaka książka Ci się teraz marzy?
4. Ulubione miejsce do czytania?

5. Grasz na jakimś instrumencie?
6. Czytałaś jakąś książkę, która w tytule zawiera kolor?

7. Gdzie trzymasz wszystkie swoje książki?
8. Ile miałaś lat, jak zaczęłaś czytać książki?
9. Twój ulubiony film, serial?
10. Posiadasz jakieś gadżety książkowe?
11. Książka, której nie lubisz.
P.

2 komentarze:

  1. Bardzo się cieszę, że odpowiedziałaś ! ;) Jeśli nie czytałaś jeszcze żadnego kryminału to polecam Ci kryminały A. Christie! - ja je uwielbiam!!! nawet wstawiłam ostatnio recenzję kryminału, może Ci się spodoba? Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam tę recenzję. W przyszłym roku na pewno spróbuję coś przeczytać :)

      Usuń